You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - על-  יש אלופה ויש גם תזוזות בתחתית
יש אליפות. שחקני מכבי פ"ת חוגגים (צילום: ראובן שוורץ)

נוער - על- יש אלופה ויש גם תזוזות בתחתית

ליגת העל - מחזור 24: מכבי פ"ת הבטיחה את זכייתה באליפות המדינה, הפועל באר שבע כבר לא אחרונה. על זאת ועוד, בכתבת סיכום המחזור

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

המחזור ה-24 בליגת העל לנוער הגיע לסיומו, לפני זמן קצר, עם סיום המשחק בין בני יהודה ת"א להפועל חדרה - משחק שהסתיים בתוצאת שוויון 0:0 במהלכו בני יהודה החמיצה בעיטת פנדל. גולת הכותרת של המחזור הבטחת הזכייה באליפות של מכבי פ"ת, שמוצאת את עצמה 6 מחזורים לפני תום העונה עם יתרון של 18 נקודות על פני המקום השני, שאותו כבשה בני סכנין. שער שכבש איתמר משרקי בדקה ה-13 של משחק החוץ מול הפועל ראשל"צ סלל את הדרך של מכבי פ"ת לניצחון 0:1, שמבטיח מעשית את הזכייה באליפות המדינה לקבוצה.

מכבי פ"ת עומדת על מאזן נטול הפסדים (19 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו), כשגולת הכותרת: מתחילת העונה המגן, גיא דזנט, משתלב בהצלחה בקבוצת הבוגרים. מאמצע העונה הקשרים, לירן חזן וניב יהושע, הוקפצו לקבוצת הבוגרים ומשתלבים בה בהצלחה. נוסיף לכך את היעדרותו בחודשיים האחרונים של שחקן ההתקפה חריג הגיל, רן מאיר, ששתקם מפציעה והספיק לכבוש 9 שערים. את דבריו של תמיר לוזון, מאמן הקבוצה, תוכלו לשמוע בסרטון הוידאו שבהמשך הכתבה.

גם בתחתית תמורות משמעותיות: הפועל באר שבע זכתה אתמול בניצחון שני ברציפות בעידן גל ברשאן - 1:2 ביתי ודרמטי מול מכבי נתניה, ובעקבות הפסדה הדרמטי של הפועל רמת השרון 3:2 בדרבי האזורי מול קבוצת מרכז הטבלה של הפועל רעננה, רמת השרון יורדת למקום ה-15 המוביל למשחק מבחן על ההישארות בליגה (עירוני קרית שמונה האחרונה בטבלה מוחרגת) ובאר שבע עוקפת אותה בזכות יחס שערים עדיף. הפועל כפר סבא התרחקה 4 נקודות מהקו האדום בזכות ניצחון חוץ 0:2 מרשים במשחק מול הפועל ת"א.

מכבי חיפה, עד הבוקר האלופה המכהנת, הודחה מהמקום השני וממשיכה לאכזב, הפעם עם הפסד 1:0 במשחק החוץ מול מ.ס אשדוד.

עירוני קרית שמונה, שמוצאת עצמה במקום האחרון, הוסיפה נקודה אחת למאזנה בעקבות תוצאת 0:0 במשחק החוץ מול הפועל חיפה.

המספרים של המחזור ה-24:

2 משחקים הסתיימו ללא שערים: בני יהודה ת"א - הפועל חדרה, עירוני קרית שמונה - הפועל חיפה.

2  מהפכים הושגו במשחק בו ניצחה בני סכנין 2:3 את מכבי ת"א, מהפך דרמטי הושג בבירת הנגב שם הצליחה הפועל באר שבע לחולל מהפך בשש הדקות האחרונות של הזמן החוקי ולנצח 1:2 את מכבי נתניה.

2 שחקנים ספגו כרטיס אדום: רועי לוי (הפועל ת"א), עידו גויטע (הפועל רמת השרון).

3 קבוצות חזרו לביתן עם ניצחון ממשחק חוץ: בני סכנין, הפועל רעננה ומכבי פ"ת.

3 שחקנים כבשו שער בכורה: שגיא יחזקאל (הפועל באר שבע), איתי ישי (הפועל רעננה), אופיר גודוסי (הפועל רמת השרון)

17 שערים בלבד נכבשו במחזור ה-24. ממוצע של קצת יותר משני שערים למשחק, אך אם מחלקים את סך השערים לכמות השערים שבהם נכבשו שערים - הרי שהממוצע מתקרב לשלושה שערים.


שתפו אותנו